درمان بیماری ها

آشنایی با جدیدترین روشهای علمی برای درمان انواع بیماری ها و مشکلات

درمان بیماری ها

آشنایی با جدیدترین روشهای علمی برای درمان انواع بیماری ها و مشکلات

بایگانی
  • ۰
  • ۰

نرمی استخوان یک بیماری اسکلتی ناشی از کمبود ویتامین D، کلسیم یا فسفات است. این مواد مغذی برای قوی و سالم ماندن استخوان ها مهم هستند. افراد مبتلا به نرمی استخوان دارای استخوان های ضعیف و نرم، رشد کند و در موارد شدید، ناهنجاری های اسکلتی هستند.

نکات مهم

ویتامین D به بدن کمک می کند که کلسیم و فسفات را از روده جذب کند. ویتامین D در محصولات غذایی مختلف، از جمله شیر، تخم مرغ و ماهی قرار دارد. همچنین هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می گیرد، ویتامین D جذب بدن می شود. کمبود ویتامین D بدن را برای حفظ سطح کافی کلسیم و فسفات دچار مشکل می کند. وقتی این اتفاق می افتد هورمون هایی تولید می شود که کلسیم و فسفات را از استخوان آزاد می کنند. هنگامی که استخوان ها مواد معدنی را از دست می دهند، ضعیف و نرم می شوند.

نرمی استخوان در افراد بالای 6 تا 36 ساله شایع است. کودکان در معرض خطر ابتلا به راشیتیسم هستند زیرا هنوز در حال رشدند. کودکانی که در منطقه با نور خورشید کم زندگی می کنند، رژیم گیاهخواری را دنبال می کنند یا محصولات لبنی ??استفاده نمی کنند ممکن است کمبود ویتامین D داشته باشند. در برخی موارد، وضعیت ارثی است. راشیتیسم در ایران خیلی شایع نیست. در گذشته راشیتیسم بیماری رایجی بود، اما در دهه 1940 به دلیل معرفی غذاهای غنی شده مانند غلات و ویتامین D از میزان آن کاسته شد.

نرمی استخوان چگونه درمان می شود؟

درمان نرمی استخوان بر جایگزینی ویتامین یا مواد معدنی گم شده در بدن تمرکز دارد. این امر بیشتر علائم مربوط به نرمی استخوان را از بین می برد. اگر کودک به کمبود ویتامین D دچار باشد، پزشک از شما می خواهد آنها را در معرض نور خورشید قرار دهید و محصولات غذایی با ویتامین D بالا مانند ماهی، جگر، شیر و تخم مرغ به کودک بدهید.

مکمل کلسیم و ویتامین D برای درمان نرمی استخوان استفاده می شود. در مورد میزان صحیح مصرف از پزشک سوال کنید، زیرا بر اساس سن فرزند متفاوت است. مصرف بیش از حد ویتامین D یا کلسیم خطرناک است.

اگر کودک دچار اختلال اسکلتی است، نیاز به تعویض مفصل دارد. در موارد شدید، کودک به جراحی اصلاح نیاز دارد.

برای نرمی استخوان ارثی، ترکیبی از مکمل های فسفات و سطوح بالایی از فرم مخصوص ویتامین D برای درمان بیماری مورد نیاز است.

...

ادامه متن را در لینک اصلی زیر بخوانید:

نرمی استخوان (راشیتیسم) چیست؟

  • ۹۸/۰۵/۲۴
  • نگار شیوندی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی