درمان بیماری ها

آشنایی با جدیدترین روشهای علمی برای درمان انواع بیماری ها و مشکلات

درمان بیماری ها

آشنایی با جدیدترین روشهای علمی برای درمان انواع بیماری ها و مشکلات

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در این مطلب اطلاعاتی راجب نحوه انجام عمل لیزیک چشم، افرادی که مناسب این کار نیستند، عوارض و … طبق جدیدترین تحقیقات چشم پزشکان دنیا را در اختیارتان قرار می دهیم. بعد از آن هم یک سری عکس و فیلم مربوط به لیزیک و یک مزنه قیمت از آن در اختیارتان قرار می دهیم.

عÙ?Ù? Ù?Û?زÛ?Ú© Ú?Ø´Ù?

لیزیک، رایج ترین جراحی چشم برای درمان نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم هست. مثل عمل های دیگه ی چشم، روش لیزیک، قرنیه رو برای فعال کردن نور به چشم، تغییر شکل میده تا به درستی بر روی شبکیه چشم برای دید روشن تر متمرکز بشه.

در اغلب موارد، جراحی چشم لیزری، بدون درد هست و عمل هر دو چشم، حدود 15 دقیقه طول میکشه. نتایج بهبود دید چشم بدون عینک و یا لنزهای تماسی معمولا می تونه تا حدود 24 ساعت فهمیده بشه.

اگه کاندید خوبی برای لیزیک نیستید، تعدادی از جراحی های اصلاح دید دیگه در دسترس هستن مثل جراحی چشم با روش پی آر کی و عمل لیزیک و جراحی کاشت لنز. پزشک چشم تون مشخص می کنه که آیا یکی از این روش ها برای شرایط شما مناسبه یا نه اگر اینطور هست، کدوم روش بهتره.

نحوه ی انجام عمل لیزیک چشم

  1. جراح چشم شما از یک ابزار جراحی مکانیکی به اسم ابزار میکروکراتوم یا لیزرهای فمتوثانیه استفاده میکنه.
  2. جراح دریچه ی چشم رو باز میکنه تا به قرنیه ی استروما دسترسی داشته باشه و با استفاده از لیزر بافت قرنیه رو حذف میکنه. این لیزر بسیار تخصصی از یک پرتوی نور فرابنفش برای از بین بردن سوز لیزر استفاده میکنه، این پژوهش به بررسی دقیق تر نور بر روی شبکیه چشم برای بهبود بینایی کمک میکنه. برای افراد نزدیک بین، هدف اینه که قرنیه رو صاف کنیم، برای افراد دوربین، باید شیب قرنیه رو بیشتر کنیم. لیزر با صاف کردن قرنیه به شکل نرمال، میتونه آستیگماتیسم رو درمان کنه. این یک تصور غلط هست که لیزیک نمیتونه آستیگماتیسم رو درمان کنه.
  3. بعد از اینکه لیزر، شکل قرنیه رو تغییر داد، دریچه در جای خودش قرار میگیره جایی که بافت قرنیه حذف شده. بعد قرنیه، به طور طبیعی درمان میشه.

عمل جراحی لیزر، تنها نیاز به داروی بیهوشی داره و هیچ باند و پانسمانی نیاز نیست.

قبل از جراحی لیزیک

پزشک چشم شما معاینه چشم کامل رو انجام میده تا مطمئن بشه که چشم های شما به اندازه کافی برای انجام این کار سالم هستن. اون شکل و ضخامت قرنیه، اندازه ی قرنیه و نابهنجاری شکست نور (نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم) و همچنین وضعیت های دیگه ی چشم رو ارزیابی میکنه.

رطوبت چشم تون مورد ارزیابی قرار میگیره، یک درمان پیشگیرانه ممکنه توصیه بشه که خطر افزایش خشکی چشم رو پس از لیزیک کاهش میده. معمولا یک ابزار اتوماتیک به اسم توپوگرافی قرنیه برای اندازه گیری انحنای سطح جلویی چشم تون و یک نقشه ی قرنیه استفاده میشه. پزشک تون، تاریخچه ی سلامتی تون و اینکه چه داروهایی استفاده می کنید رو بررسی میکنه تا ببینه کاندید مناسبی برای عمل لیزیک هستید یا نه.

شما باید لنزهای تماسی رو تا زمانی که پزشک تون توصیه کرده (به طور معمول در حدود دو هفته) قبل از معاینه چشم و قبل از عمل لیزیک استفاده نکنید.

در طول عمل لیزیک ازتون چه انتظاری میره

...

ادامه توضیحات را با کلیک بر روی لینک زیر بخوانید:

اطلاعات کامل عمل لیزیک چشم، هزینه آن و ...

  • ۹۸/۰۵/۲۴
  • نگار شیوندی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی