درمان بیماری ها

آشنایی با جدیدترین روشهای علمی برای درمان انواع بیماری ها و مشکلات

درمان بیماری ها

آشنایی با جدیدترین روشهای علمی برای درمان انواع بیماری ها و مشکلات

بایگانی
  • ۰
  • ۰

برای درمان شقاق می‌توانید از داروهای خانگی استفاده کنید. ویتامین‌ها می‌توانند باعث تسکین و یا حتی درمان این بیماری شوند. با این حال کدام ویتامین، بهترین ویتامین برای درمان شقاق است؟ در این مطلب با کمک جدیدترین یافته های پزشکی این موضوع را بررسی می کنیم.

آیا ویتامین آ به بهبود شقاق کمک می‌کند؟

توانایی ویتامین آ در کمک به رشد سلول برای بهبود زخم مناسب است. به همین دلیل پمادهای حاوی ویتامین آ و ویتامین د می‌توانند در بهبود شقاق موثر باشند. پماد را باید مستقیما روی مقعد استعمال نمود.

آیا ویتامین ب به بهبود شقاق کمک می‌کند؟

کمبود ویتامین ب5 یکی از دلایل ایجاد شقاق است. به همین دلیل مصرف این ویتامین می‌تواند مفید باشد. می‌توان روزانه 500 تا 1000 میلی‌گرم از این ویتامین استفاده نمود. مخصصان معتقدند برای درمان شقاق می‌توان از 100 میلی گرم ویتامین ب به همراه ویتامین ب5 استفاده نمود. برای افرادی که از شقاق مزمن رنج می‌برند، این ویتامین بهترین گزینه است.

آیا ویتامین سی به بهبود شقاق کمک می‌کند؟

ویتامین سی به تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با بیماری‌ها کمک می‌کند. برای درمان شقاق می‌توان از یک لیوان آب گرم به همراه لیموی تازه(آبلیمو) در هنگام صبحانه استفاده نمود. متخصصان معتقدند این نوشیدنی برای تنظیم حرکات روده بسیار مفید است. بعلاوه، ویتامین سی خاصیت ضدالتهابی دارد. تمام این موارد به بهبود شقاق کمک می‌کنند. به افرادی که دچار شقاق هستند توصیه می‌شود تا مقدار زیادی ویتامین سی مصرف کنند. بهتر است این ویتامین از طریق سدیم اسکوربیت جذب شود. مصرف ویتامین سی به همراه منیزیم سیترات و روی استات نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

آیا ویتامین ای(E) به بهبود شقاق کمک می‌کند؟

این ویتامین نیز برای درمان شقاق مفید است. می‌توان از این ویتامین به صورت دهانی یا موضعی استفاده نمود. یرای استفاده موضعی می‌توان از کپسول‌های ویتامین ای در محل غشاهای مخاطی استفاده نمود. محل مورد نظر رابشویید و از یک پارچه کتان استفاده کنید.

آیا ویتامین کا به بهبود شقاق کمک می‌کند؟

التهاب مزمن روده و اسهال شدید از دلایل ایجاد شقاق است و هر دوی آنها بخاطر کمبود ویتامین کا ایجاد می‌شوند. با این وجود، مادامیکه کمبود ویتامین کا ندارید، لزومی به استفاده از این ویتامین نیز وجود ندارد. همچنین برای دریافت ویتامین کا می‌توانید از سبزیجات استفاده کنید. ویتامین کا شاید برای درمان شقاق یا علایم آن مناسب نباشد اما از رخ دادن مجدد آن جلوگیری می‌کند.

...

برای مطالعه ادامه متن بر روی لینک اصلی زیر کلیک کنید:

درمان شقاق با کپسول ویتامین ای و سایر ویتامین های مفید

  • ۹۸/۰۵/۱۴
  • نگار شیوندی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی